Články a novinky

Středový motor BAFANG pro elektrokola

Datum: 01.11.2021
  • topkolo
  • elektrokola
  • Příslušenství

Hledáte-li dobře funkční a přitom cenově dostupný motor pro elektrokola, podívejte se podrobněji na nabídku značky Bafang. Jejich středový motor, který dosáhne točivého momentu až 80 Nm vás zaujme i poměrně tichým chodem. Nezklame ani poměrně moderní design a kvalita zpracování.


Špičkami v odvětví sice zůstávají značky jako Brose, Yamaha nebo Bosch, ale přesto si Bafang v poslední době vydobyl své místo. Historicky se značka zaměřovala především na výrobu nábojových motorů. Nyní ale představili také středové motory, které oceníte pro jejich jízdní vlastnosti a rádi pominete větší objem a menší stylovost. Bafang středové motory aktuálně rychle dotahují konkurenci a u modelů od roku 2017 bychom je mohli zařadit mezi první tři lídry na trhu.


Pokud byste motorům měli něco vytknout, pak to budou spíše maličkosti jako například méně propracované komponenty typu palubní počítač či nabíječka nebo krouticí moment a jeho nastavení. V zásadě ale nic z toho nemá vliv na funkčnost jako takovou. Vše vynahradí cena od 35.000 Kč, spolehlivost a dobrá servisní podpora. Tyto motory se budou hodit hlavně pro běžné uživatele kol, kteří si rádi zajedou do města nebo v lehkém terénu. Pokud byste chtěli motor pořídit pro kolo do přírody a těžkého terénu, pak byste jeho konstantní běh příliš nedocenili.


Hlavní výhody:
- Rozhodně přívětivá cena
- Servisní podpora
- Tichý chod motoru
- Levnější náhradní díly
- Možnost výběru různých akumulátorů (možnost i více jak 16 Ah)
- Skvělá volba pro lehký terén


Spíše mínusy:
- Motor má při rozjezdu pomalejší nástup
- Hmotnost motoru je vyšší než u jiných značek
- Méně přesná regulace výkonu
- Malý rozsah převodů
- Lze se setkat s výrobními nepřesnostmi


Samotný motor
Motor jako takový vás překvapí svým výkonem. Nejvyššího můžete dosáhnout až 520 W, a to při zachování poměrně nízké spotřeby. Již zmiňovaným plusem je i točivý moment 80 Nm.

Mezi další vlastnosti motoru bychom měli zařadit například snímač šlapání včetně torzního snímače. Řídicí jednotka motoru dokáže zaznamenat, jak silně cyklista šlape a podle toho dokáže upravit míru, kterou motor jízdu podporuje. Představme si konkrétní modely Bafang středových motorů:


Bafang MaxDrive M420
Jde o přepracovanou řadu Max Drive s výkonem 250 wattů a točivým momentem 80 Nm. K motoru lze nyní přidat i snímač řazení. Samotný motor obsahuje torzní snímač, tudíž vyhodnocuje míru podpory jízdy. Oproti starému modelu má také odlišné uchycení klik na tisícihran. Jde o zlatou střední cestu pro nenáročné uživatele. Jeho cena se pohybuje v rozmezí 35.000 Kč – 50.000 Kč.


Bafang Modest
V podstatě základní typ motoru se senzorem otáček a bez torzního snímače. Výkon nefunguje tak plynule, ale u jízdy lehkým terénem nebo po silnici to příliš nevadí. Motor se chová spíše jako klasický zadní motor. Přikoupit a namontovat můžete snímač řazení.


Bafang MaxDrive M500
Pokud hledáte středový motor pro horské kolo a do těžšího terénu, pak bude tento model jistě dobrou volbou. Se svým výkonem 250 wattů a točivým momentem 95 Nm si můžete dovolit se na něj spolehnout. Motor má samozřejmě torzní snímač, kterým plynule reguluje výkon. Tichý chod motoru zůstane zachován i při jízdě do kopce a dosáhnout můžete rychlosti až 45 km/h v závislosti na platných právních předpisech.


Závěrem by bylo dobré shrnout, že pokud vybíráte motor tak, abyste se na něj mohli spolehnout a zároveň máte cenový strop, se středovými motory Bafang v podstatě neuděláte chybu.